woensdag 24 juli 2013

Fruitvliegjes, nog meer ongewenste beestjes.

Na mijn blog over mierenoverlast dacht ik voorlopig niets meer over ongedierte te schrijven maar vanmorgen werd ik verrast door een wolk fruitvliegjes in de keuken.
Nu is het  de perfecte tijd voor deze dieren, warm, vochtig weer en een overvloed aan heerlijk zacht zomerfruit.

Dus eerst de bron opsporen, de naam van deze vliegjes is een weggevertje dus eerst eventueel fruit dat zich buiten de koelkast bevind controleren. Weinig fruit in de fruitschaal en zonder zelfs maar het kleinste plekje dus dat was het niet. De schaal met citroenen, gaaf en ongeschonden. Ik heb begrepen dat ook zichtbaar gaaf fruit belaagd kan worden door fruitvliegjes maar daar kwamen ze duidelijk niet vandaan.

De vliegjes kwamen uit de net geleegde afvalbak. Ik had gisteravond wat fruit schoongemaakt en de pitten en schillen in de afvalbak gegooid. Wel ze hadden het gevonden.
 
Dus weer legen en de binnen emmer, deksel en de buitenemmer eens stevig geboend en nazemen met een doekje met schoonmaakazijn vermengt met citroensap.







De vliegjes zijn te klein voor een foto dus voeg ik foto's van de (blinkend schone) afvalbak en mijn super schoonmaak team toe.

 

Ik werk graag met schoonmaakazijn vermengt met citroensap, het maakt schoon en verfrist. En naar mijn idee vinden veel insecten, dus ook muggen en vliegen de lucht vies. Een top combinatie dus. En natuurlijk mijn super schuurmiddel, een flinke pot want ik gebruik het dagelijks in de keuken en voor het sanitair. Lees meer over dit schuurmiddel op dit blog of op de website http://www.hestiapro.nl/index.php op de pagina tips.


Geen opmerkingen: